Social Selling

Ben jij al een social

seller? Zet social

media effectief in. 

Social Selling

Social selling is een essentieel onderdeel geworden van elke succesvolle verkoopstrategie. Het stelt jou in staat om op een meer persoonlijke manier met jeprospects en klanten om te gaan. Effectieve social sellers maken gebruik van de nieuwste inzichten uit hun branche, zoals de nieuwste trends en pijnpunten van klanten, om effectiever te zijn binnen het verkoopproces.

Door gebruik te maken van de krachtige combinatie van marketing- en verkooptechnieken via sociale media, behalen bedrijven een concurrentievoordeel ten opzichte van hun concurrenten. Social sellers zijn belangrijke spelers in dit proces, omdat ze over de vaardigheden beschikken die nodig zijn conversies te stimuleren en de omzet te verhogen.

Zet jij je social media al effectief in? Als social seller heb je de vaardigheden en kennis die nodig zijn om inhoud te creëren die resoneert met jouw doelgroep, wat jou helpt vertrouwen en loyaliteit op te bouwen. Je weet, na deze training, hoe je de nieuwste tools en technieken moet gebruiken om het bereik en de betrokkenheid te maximaliseren.

Doelstelling

Het stellen van een SMART social media doel is de eerste stap naar jouw succes als social seller.

Personal branding

Personal branding helpt je je te onderscheiden van de massa en jezelf te profileren als een expert in uw vakgebied.

Luisteren

Door klantenonderzoek te doen, weet jij als geen ander waar de klant zich oriënteert voordat hij/zij een beslissing neemt. 

Social Selling

Vervolgens zet je social media in om rechtstreeks met potentiële klanten in contact te komen en relaties op te bouwen.

De statistieken

Het percentage van het aankoopproces (de buying journey) dat B2B-klanten digitaal aflegt is maar liefst: 67 procent. Dit betekent dat de inzet van sociale media, voor jou als salesprofessional, een steeds belangrijkere plek inneemt. 

Prospects zoeken, vergelijken potentiële oplossingen en maken shortlists van potentiële aanbieders. Een belangrijk deel wordt zelfs doorlopen zonder dat ze contact hebben met jou als professional. 

Voordat LinkedIn en andere social media platformen bestonden, betekende ABC:

Always Be Closing.

Als Social Seller staat ABC voor: Always Be Connecting. 

Mis de best-in-class social selling-training niet die jou kan helpen meer deals te sluiten en de verkoop te verhogen. Ons programma biedt bruikbare inzichten, handige tips en praktijkvoorbeelden om jou de grondbeginselen van social selling bij te brengen. 

Wees de concurrentie in een mum van tijd voor door de kunst van social selling onder de knie te krijgen. Met ons uitgebreide trainingsprogramma kun jij contact leggen met potentiële klanten op platforms zoals LinkedIn en Twitter voor verbeterde leadgeneratie en hogere verkoopcijfers.

Begin vandaag nog aan jouw reis naar succes met ons trainingsprogramma voor social selling!

Make Custom Request

Start je social selling training vandaag nog!

Laat je gegevens achter en wij sturen je alle informatie.

pexels-photomix-company-887751