Het trainingsontwerp

Om tot een praktische training te komen, heb je een goed recept nodig.

Door het volgen van het recept voorkom je kosten en wordt de training relevant.

Hieronder lees je meer over het trainingsontwerp en het proces.

Een stap-voor-stap-trainingsontwerp naar gezamenlijk succes

Mijn RADAR aanpak

Omdat 90% van de sales trainingen maatwerk is, denk je misschien aan grote investeringen. Maar niets is minder waar.

Door de stappen van mijn RADAR aanpak te volgen, is het trainingsontwerp relevant. En bespaar ik je onnodige kosten. 

Realiteit

De eerste R staat voor de realiteit. Oftewel; waar gaat het goed en waar kan het beter? Zit dit in de cultuur, de processen of de mindset?

Analyse

De eerste A staat voor de analyse. Waardoor gaat het goed en waarom kan het nu beter? Kort terugkijken naar het verleden om direct vooruit te komen.

Doelen

De D staat in onze aanpak voor doelen. Zonder doel geen richting en kom je op de verkeerde plek uit. Het doel is essentieel voor het trainingsontwerp.

Actie

De tweede A staat voor actie. Hier ga ik je helpen met assessments, training & coaching. Het trainingsontwerp voorziet in al deze stappen en wordt voorafgaande aan de training besproken.

Onze RADAR aanpak
Trainingsontwerp

Resultaat

De laatste R staat voor resultaat. Ik meet dit op diverse vlakken. Jij gaat toch niet investeren zonder resultaat? Het trainingsontwerp moet dus aansluiten bij jouw wensen.

Meten is weten

Dankzij de online assessments krijg je direct feedback op de vraag: waar ben ik goed in? En hoe kom ik over op anderen? Bij ieder assessment leer je dus meer over jezelf. 

Repetition is the mother of all skills

Of je nou heel goed bent in het verkopen of nog niet zo goed; er valt altijd iets te leren. Dit kan iets helemaal nieuws zijn of het verbeteren om nog beter te worden. Zoals altijd neem ik de tijd voor een grondige analyse waarna het trainingsontwerp aansluit bij jouw behoeften.

Coaching die bij jou past

Soms vinden mensen het prettiger om zich met behulp van een coach in een 1op1 situatie te ontwikkelen. Jij staat (en jouw wensen) staan hier dus volledig centraal.

Ik heb 83,7% antwoorden op alles salesvragen voor je

Vraag mij (bijna) alles over Sales

Uit mijn ervaring blijkt dat dit te maken heeft met voorbereiding. Of liever gezegd: het gebrek aan voorbereiding

Een mooie vraag. Ik ben ervan overtuigd dat dit je mindset is. Met andere woorden: hoe wil je de klant helpen i.p.v. wat kan ik hem verkopen?

Zonder de juiste vraagstelling kom je nooit achter de behoeften of wensen van de klant. Stel meer vragen over wat de klant je precies vertelt.

Automatisering neemt een hoop actitiviteiten over. Maar verkopen blijft mensenwerk. Mensen kopen van mensen. Dus het korte antwoord is nee.

Sta open om te blijven leren. Of je net begint in sales of al meer ervaring hebt, blijf jezelf verbeteren. Vraag een coach of een mentor om hulp. 

Helaas niet. Want als er iets verkeerd gaat in de bedrijfsprocessen e.d. is het effectiever om dat eerst op te lossen alvorens over training na te denken. 

Wij streven naar tevreden klanten

En doen daar altijd meer voor dan dat de klant vraagt!

Stel hier je vraag
1
Hulp nodig?
Dank voor je bezoek.

𝗪𝗮𝗮𝗿 𝗸𝗮𝗻 𝗶𝗸 𝗷𝗲 𝗺𝗲𝗲 𝗵𝗲𝗹𝗽𝗲𝗻?

Kijk gerust even rond. Misschien vind je inspiratie bij onze blogs?

Van Stein Consultancy